Hírek
2012. Március 20. 07:11, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót
Egy átfogó, a mobilfelhasználók szokásaira és főbb igényeire vonatkozó globális felmérés rámutatott, azok az előfizetők váltanak leggyakrabban szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat.
A több mint 16 ezer megkérdezett mobilfelhasználó közül 40 százalék bizonyult a fejlett szolgáltatások gyakori használójának, és ezeknek több mint fele váltott szolgáltatót az elmúlt években, 40 százalékuk pedig szolgáltatót készül váltani a következő 12 hónapban.
A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a szélessáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék vagy megtartsák-e mobilszolgáltatójukat.
Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.
A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülék-portfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedése következményeképpen a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 25. 17:46, csütörtök | Belföld
MÁV: szombattól a második ütemmel folytatódik a tavaszi utómunkálat a győri fővonalon
Szombaton kezdődik a győri vasúti fővonal felújításának második utómunkálati szakasza; a május 9-ig tartó fázisban Bicske és Szárliget között végeznek munkálatokat - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
2024. Április 25. 17:45, csütörtök | Belföld
Visszatér a napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjére
Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul, de a szél sokfelé lesz élénk -
2024. Április 25. 17:44, csütörtök | Belföld
Lázár János: a kormány az elmúlt 14 évben 28 ezermilliárd forintot fordított az ország fejlesztésére
2024. Április 25. 17:41, csütörtök | Belföld
Gulyás Gergely: a magyar kormány továbbra is békepárti
A magyar kormány továbbra is békepárti, ezen álláspontján az sem változtat, hogy NATO-szövetségesei nagy többsége nem az - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.