Városlista
2024. május 10, péntek - Ármin

Hírek

2015. Március 23. 11:20, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

A vasút fejlesztésére jut a legtöbb uniós pénz 2020-ig

A vasút fejlesztésére jut a legtöbb uniós pénz 2020-ig

A jelenlegi uniós programozási időszakban a közlekedésfejlesztésre fordítható uniós és hazai forrásból származó 1200 milliárd forint legnagyobb részét, 37,8 százalékát, 450 milliárd forintot a transzeurópai közlekedési hálózat vasúti elérhetőségének javítására különítettek el - közölte az Integrált Közlekedésfejlesztési és Operatív Program (IKOP) szakmai értékelését végző MultiContact Consulting Kft. hétfőn az MTI-vel.

Ebbe a projektbe tartozik például a lassújelek felszámolása, vagyis az, hogy ne legyen egyetlen olyan vasúti szakasz sem, ahol a pálya minősége miatt sebességkorlátozásra van szükség. A programban további motorvonat-beszerzések, vasúti csomópontok korszerűsítése, valamint vasútinformatikai és biztonsági fejlesztések is szerepelnek.
Konkrétabban: a MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatokat szerez be, fejlesztik a megyei jogú városok vasútállomásainak átszállási kapcsolatait, továbbá P+R parkolókat alakítanak ki a megyeszékhelyek elővárosi körzetében.
A program része a Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal korszerűsítése, a szobi vonalnak a Hungária körút és Rákospalota-Újpest közötti szakaszának a felújítása, illetve a Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, továbbá ennek a vonalnak a villamosítása is.
A második legnagyobb összeget - 330 milliárd forintot, a teljes összeg 27,2 százalékát - a fenntartható városi közlekedés és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére fordítja a kormány. A tervezett konkrét intézkedések között szerepel a korszerű városi, helyi közösségi közlekedési járművek - villamos, HÉV, busz - beszerzése. Ide tartozik a Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása is.
A harmadik a sorban a források 25,9 százalékával, 310 milliárd forinttal a közúti transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat fejlesztése. Ebben szerepel a gyorsforgalmi útszakaszok országhatárokig történő meghosszabbítása, valamint a meglévő közúthálózat kapacitásbővítése is. Így például megvalósul az M30 autópálya Miskolc és az országhatár közötti szakaszának első üteme, továbbá 2x2 sávosra bővül az M2 Budapest és Vác közötti szakasza.
Végül, valamivel több mint 100 milliárd forintot, a források 9,1 százalékát fordítja a kormány arra, hogy a transzeurópai közlekedési közúti hálózatnak részét nem képező, de arra rácsatlakozó, legfeljebb 20 kilométeres közútszakaszokat is fejlessze.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld

KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest

Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld

A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.

2024. Május 10. 06:00, péntek | Belföld

Orbán Viktor: támogatjuk a kínai békekezdeményezést

Támogatásáról biztosította az ukrajnai konfliktus lezárását célzó kínai békekezdeményezést csütörtökön, a Hszi Csin-ping kínai államfővel közösen tett sajtónyilatkozatában Orbán Viktor miniszterelnök.

2024. Május 10. 06:00, péntek | Belföld

Hszi Csin-ping: Kína és Magyarország mindig barátok voltak

Kína és Magyarország mindig barátok voltak, de történelmük során most a legjobb a kapcsolat a két ország között - jelentette ki Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke csütörtökön Budapesten.